Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Friedrich August von Hayek a otázka evoluce liberálních pravidel
Doleček, Pavel ; Znoj, Milan (vedoucí práce) ; Profant, Martin (oponent) ; Hříbek, Tomáš (oponent)
Tématem předkládané práce je vztah politické a morální filosofie k epistemologické a metodologické pozici v rámci díla Friedricha Augusta von Hayeka. Cílem práce je v obecné rovině obhájit tvrzení, že Hayekova filosofie je aplikací epistemologických a metodologických pozic do morální a politické filosofie, a že tato aplikace je výkladově implementována kontinuálním vymezováním základních teoretických pozic vůči filosofické tradici. Toto obecné tvrzení je v práci rozpracováno v rámci několika perspektiv. První perspektiva staví do popředí pojem poznání, a to jak ve smyslu určitého pojetí racionality, tj. povahy rozumu a lidského myšlení, tak ve smyslu vymezení povahy a limitů vědeckého poznávání. Ta druhá sleduje vývoj Hayekova myšlení, přičemž výkladově poukazuje na ty aspekty jeho filosofie, které jsou rozpracováním tezí jeho myšlenkových souputníků v rámci Rakouské ekonomické školy či klasické sociologie. Tato perspektiva zároveň ukáže, že v určité fázi svého myšlení se těmto svým předchůdcům Hayek významným způsobem vzdaluje, zejména v rámci uchopení individualismu. Třetí perspektiva ukazuje hlubší kořeny některých Hayekových pozic v rámci novověké filosofie, přičemž na základě kritiky konstruktivistického racionalismu lze jeho dílo uchopit jako navazující na klíčové koncepty Davida Huma. Hayek...
Pyrrhonská, akademická a metodická skepse - srovnání
Brabníková, Petra ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Hlavním cílem mé diplomové práce je zkoumat a postupn p edstavit helenistickou skepsi postklasického ecka a metodickou skepsi novov kého myslitele René Descarta. Mezi starším pyrrhónismem a mladší akademickou skepsí existují rozdíly, které bych ráda objasnila. Sleduji také Descartovu skepsi, která nov ustavuje metodologický postup samotného poznání. René Descartes se na rozdíl od helenistických skeptik nesmí í se zdržením se úsudku, a tudíž jistou blažeností, ale jde ve svém zkoumání dál, když v í v možnost pravdivého poznání. Smyslem mé práce je kriticky zohlednit historický a filosofický kontext, ze kterého ob skepse vzešly, položit si otázku, jaký význam znamenaly pro d jiny filosofie, jakož se i zamyslet nad zásadní otázkou vztahu helenistického a Descartova pochybování. Snažím se podtrhnout společné rysy i odlišnosti obou koncepcí. klíčová slova - skepse, metodická skepse, pravdivé poznání, pravd podobnost, jevy, smysly, rozum, blaženost
Skepticismus v antickém Řecku
Dědič, Ondřej ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice skepse v antickém Řecku. Skepticismus zde není myšlen pouze v užším slova smyslu jako jeden z několika filosofických proudů v helénistickém období, ale jako myšlenkový postoj zakládající se na skeptickém vztahování se ke světu. Cílem práce je jednak vyjasnit, co skepse znamená a jakou má roli ve filosofii, jednak sledovat sám fenomén skepse v počátcích filosofie, tedy v antickém Řecku. Zvláštní důraz bude kladen na již zmíněný helénistický skepticismus, který se skepsí pracoval v radikálnějším pojetí než předchozí myslitelé. Zde pro porozumění poslouží především jediný primární pramen s názvem Základy pyrrhonské skepse, jehož autorem je pozdní antický myslitel Sextus Empiricus. Kromě tohoto spisu bude práce čerpat z rozličných sekundárních pramenů, například lze uvést dobově blízké dílo Životy, názory a výroky proslulých filosofů z pera Diogena Laertia. KLÍČOVÁ SLOVA Řecko, skepticismus, filosofie, Pyrrhón z Élidy, Sextus Empiricus
Pyrrhonská, akademická a metodická skepse - srovnání
Brabníková, Petra ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Hlavním cílem mé diplomové práce je zkoumat a postupn p edstavit helenistickou skepsi postklasického ecka a metodickou skepsi novov kého myslitele René Descarta. Mezi starším pyrrhónismem a mladší akademickou skepsí existují rozdíly, které bych ráda objasnila. Sleduji také Descartovu skepsi, která nov ustavuje metodologický postup samotného poznání. René Descartes se na rozdíl od helenistických skeptik nesmí í se zdržením se úsudku, a tudíž jistou blažeností, ale jde ve svém zkoumání dál, když v í v možnost pravdivého poznání. Smyslem mé práce je kriticky zohlednit historický a filosofický kontext, ze kterého ob skepse vzešly, položit si otázku, jaký význam znamenaly pro d jiny filosofie, jakož se i zamyslet nad zásadní otázkou vztahu helenistického a Descartova pochybování. Snažím se podtrhnout společné rysy i odlišnosti obou koncepcí. klíčová slova - skepse, metodická skepse, pravdivé poznání, pravd podobnost, jevy, smysly, rozum, blaženost
Corporate Social Responsibility: The Future of Marketing Communications
Zidarova, Margarita ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Cílem této práce bylo prozkoumat společenskou odpovědnost firem (CSR) jako nástroj budoucí praxe v oblasti firemní marketingové komunikace. Dalším cílem byla analýza současné praxe CSR v rámci firemní marketingové komunikace, se zvláštním zaměřením na tvorbu hodnot pro firmu a všechny zájmové strany díky spojení těchto dvou disciplín. Dále se práce zabývala možnostmi tvorby potenciální konkurenční výhody prostřednictvím zapojení CSR do firemní marketingové komunikace. Jako primární výzkum této práce autorka zvolila metodu kvalitativního dotazníku a také kvantitavní průzkum. Dotazník byl zaměřen na pohled firemních odborníků na CSR jako nástroj marketingu. Průzkum se naopak zaměřil na firemní klienty a další zájmové externí strany a jejich zájem o současnou praxi a hodnoty CSR. Primární výzkum autorka dále doplnila o analýzu literatury na téma firemní marketingové komunikace a společenskou odpovědnost firem. Výsledky analýzy literatury a empirického výzkumu ukázaly, že společenské odpovědnost firem získala na důležitosti mezi firemními odborníky i externími zájmovými stranami. Bylo zjištěno, že CSR může být nejefektivněji aplikováno prostřednictvím Public Relations a může tak podpořit udržitelnost a kvalitu firemní identity, značky, image a reputace, čehož výsledkem je zvýšená loajalita všech zájmových stran a hodnota samotné firmy. Klíčové nálezy výzkumu ukazují, že správné zapojení CSR do firemní komunikace rozvinutých středních a velkých firem, může vést k potenciální konkurenční výhodě na daném trhu. Závěrem autorka zdůraznila důležitost společenské odpovědnosti firem ve firemní komunikaci, v souvislosti s tvorbou hodnot. Tato práce vede autorku k motivaci k dalšímu empirickému výzkumu a dalšímu rozvoji tohoto tématu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.